17 Ocak 2017 Salı

YLSY Mülakat Tecrübesi

ylsy ile ilgili görsel sonucu
Merhabalar arkadaşlar,
YLSY' nin ne olduğu hakkında bir bilgi girmeyeceğim. Çünkü mülakata kadar gelmiş birisi neyin ne olduğunu az çok biliyordur zaten diye düşünüyorum. Bu programa başvuran ya da başvuracak olanlar için mülakat tecrübelerimi paylaşmak istedim. Umuyorum faydalı olur.

Ben mimarlık bölümünden mülakata katıldım. Üç kişilik komisyonlardan benim için belirlenmiş olana girdim. Öncesinde bekleme odasına aldılar. Heyecanımı azaltmak için oradaki görevliyle biraz muhabbet etmeye çalıştım. Ortama alışmış oldum böylelikle. Geç kalmış yetişememiş olmuş olmayı hoş karşılıyorlar eğer böyle bir durum yaşarsanız farklı sırada girebilirsiniz.

Sıram geldi ve komisyon üyelerinin karşısındaydım.Güler yüzlü karşıladılar ve biraz kendimden bahsetmemi, böylece heyecanımın yatışacağını söylediler. Sonrasında direk soruya girdiler. Okul mimarisinin bana göre nasıl olması gerektiği hakkında düşüncelerimi sordular. Genel hatlarıyla açıkladıktan sonra detaylarıyla ilgili teknik sorular geldi. Bu aşama cevaplarıma göre karşılıklı konuşma şeklinde geçti. Sonra alanımla ilgili neleri eksik gördüğümü sordular. Toplam 15-20 dakika kadar sürdü sanıyorum. Korkacak ve çekinecek hiçbir şey yok. Rahat olmak en güzeli zaten ben heyecandan planladığım cevapları veremedim. Öncesinde girilen stres ve kafadaki senaryo jüri karşısında tamamen siliniyor. Alanınıza hakim ve gerçekten istekliyseniz üstesinden gelirsiniz.

Giderken ne giymeliyim konusuna gelecek olursam, erkekler genelde takım elbise kızlar da kumaş pantolon, gömlek, kazak üçlemesi yani klasik memur kıyafetleri diyebiliriz. Resmi giyinmeniz bence de daha uygun olur, bu sizin işi ne kadar ciddiye aldığınızı gösterir. Umuyorum yazdıklarım faydalı olmuştur. Herkese başarılar dilerim ve umarım hayallerimiz ve hedeflerimiz gerçekleşir.

Blogta yazımı paylaşan Çağrı'ya teşekkür ederim. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder