23 Ocak 2017 Pazartesi

Uçurtma Avcısı


Ünlü Afgan yazarın efsane haline gelmiş, Sovyetler Birliği'nin Afganistan'ı işgal ettiği dönemi etkileyici bir biçimde anlattığı romandır. Hatta The New York Times Bestseller de birinci bile olmuş.
Emir ve Hasan isimli iki çocuk arasındaki arkadaşlık ilişkisi ve sonrasındaki yaşananlar... Hasan, Emir'in evindeki yardımcının oğludur. Bu ikili iyi arkadaşlar ama Hasan biraz daha fedakar taraf diyebilirim. Bu arada uçurtma avcısı ismi şuradan geliyor. Hasan bölgedeki en iyi uçurtma yapan yetenekli bir çocuk. Kitap güzel güzel ilerlerken, gözünüzün önüne acıklı ve her şeyin başlangıcı bir sahne geliyor. Hasan bazı çocuklar tarafından istismara uğruyor ve Emir buna müdahale etmek yerine izlemekle yetiniyor. Hasan bu durumu kimseye söyleyemiyor tabi hayatı boyunca da unutamıyor. Emir'in ise vicdanı rahatsız ama artık çok geç. O kadar rahatsız ki hatta onu görmeye bile tahammülü yok. Bu yüzden çakma bir hırsızlık senaryosuyla Hasan'ı ve babasını evden ayrılmasına neden oluyor. 

Bu arada ülke daha kötüye doğru gitmeye başlıyor. Emir ve ailesi iflas ediyor ve Amerika'ya taşınıyorlar. Emir her zaman en baştaki olayın etkisinde ve vicdan azabı hiç peşini bırakmıyor. Hatta yanlış hatırlamıyorsam ona uzaktan iş bulması için gizli bir şeklide yardım bile ediyor. Bu arada bir çok olay oluyor, karşılaşmalar, tesadüfler derken Emir'e Hasan'ın durumunun kötüye gittiği, ona yardım etmesi gerektiği haberi geliyor. Emir kendini affettirmek adına bir fırsat buluyor aslında. Ama Afganistan'a döndüğünde Hasan'ın ölmüş olduğunu öğreniyor. Buralar acayip acıklıydı. Okurken hakikaten hissediyorsunuz. Hasan'ın bir oğlunun olduğunu öğrenen Emir, bu sefer başı dertte olan çocuğu kurtarıyor ve vicdanını bir nebze olsun rahatlatma fırsatı buluyor. Çocuğu da kendi yanına alıyor... 

Yazarın dili çok açık, anlaşılır. Acayip akıcı bir kitap. Okurken her şey gözünüzün önüne geliyor. Betimlemeler siz o döneme götürüyor. Bir savaş anını orada yaşanan aksiyonların hissini direk alabiliyorsunuz. İkinci kez okunur mu bilmem çünkü sonunu bilmeden, merak ederek okuyorsunuz akıcılığı ve büyüsü burada bana göre. Bu kitabı okuduktan sonra biraz daha araştırdım. Hasan'ın aslında yazarın kendisi olduğuyla ilgili bir görüş var. Okurken de bu hisse kapılmıştım doğrusu...

Aynı yazarın Bin Muhteşem Güneş adlı kitabı hakkında da ilerleyen zamanlarda yazmak istiyorum.

2 yorum:

  1. Bu kitabi duydum ama okuma firsatim olmadi listeme ekledim tesekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ederim.En kısa sürede okumanız dileğiyle..:)

      Sil