25 Temmuz 2016 Pazartesi

Bir Zamanlar 1

Bir zamanlar her yerden dinlediğimiz bildiğimiz eşlik ettiğimiz müzikler vardı.Bunların bazılarını unutmamak,hatırlatmak adına paylaşmak istedim.

1.Franz Ferdinand-Take Me Out

Franz Ferdinand grup olarak hala bilindik olsa da akıllara bu şarkı ile gelirler.Bir kaç şarkısı dışında dinlemesem de gazı getirici tarzlarını seviyorum.

2.The Bravery-Believe

3.Mr. President-Coco jambo
Çocukluğumuzun şarkısı.Erkek saçlı solisti ile en unutulmayan şarkılardan birisidir bence bu.Girişi bile mutlu ediyor insanı.

4.t.A.T.u-All The Thing She Said
Bir zamanların diğer bir efsane şarkısı.Sözlerine eşlik ederken ki saçmalık hala dinleyenlerce bence yapılıyor.

5.The Rasmus-In The Shadows

6.Pixies-Where Is My Mind
Fight Club'ı akla getiren temel öğelerden.Kimileri tarafından placebo tarafından söylediği düşünülse de bu eseri Pixies dünyaya getirmiştir.İyi ki de getirmiş.

7.The White Stripes-Seven Nations Army
Yakın zamanda yayınlanan Battlefield 1 in müziğidir kendileri.Açıkcası çok yakışmış.Eser zaten efsaneleşmiş.Kendisi gibi efsaneleşen bir oyuna da bu yakışırdı.

8.Ricky Martin(2)
Bu adam bi ara acayip ünlüydü ülkemizde.Her zaman hatırlanacak müzikler yaptı.Eğlenceli,hareketli tam bir sempatik reyiz.saygılar.

9.Enrique Iglesias-Bailamos

10.Bomfunk MC's-Freesteyler
Bunun klibindeki oynayanın cinsiyetini hala tahmin edemiyorum.Bir ara bilgisayarımda klibini bulmuştum.Sanırım virüs gibi yayıldı o zamanlar.Ne varsa eskilerde var.!

8 Mart 2016 Salı

Ahlaki İlkeler Doğuştan mı Geliyor ?

İnsanoğlu tarih boyunca kendini,çevresini;biyolojik,metafizik ve diğer yönlerden incelemekte,kendi sorularına kendi cevap bulmak istemektedir.Bunun sebebi tabiki de yaşam duygusunun ve merakın bize bir armağanı.

İnsan,doğumundan itibaren belli bir kalıp içerisinde sürüklenip durmakta.Her milletin,her toplumun,hatta her ailenin yetişmesine göre iyiyi kötüyü öğrendiği,birine doğru görünen bir davranışın bir başkası tarafından onaylanmadığı bu karma toplumda acaba bazı ahlaki ilkeler doğuştan da geliyor olabilir mi?

Veya bazı uzmanların da kabul ettiği ölçüde bu ahlaki değerler genetik hafıza yolu ile bizlere ulaşmış olabilir mi?

Yale Üniversitesinde yapılan bir araştırma,3-6 aylık bebeklerin yardım eden ve etmeyeni ayırdıklarını belirlemiş

Bebeklerim yüzde 75'inin,yardımsever insanları tercih ettiği ve bu konuda seçim yaptıkları görülmüş.

Araştırmayı yürüten Dr.Karen Wynn,kollarını hareket ettiremeyen bebeklerin dahi yardımsever kuklaya daha uzun süre bakarak onu tercih ettiklerini ifade etmiştir.

Deneyin devamında daha büyük çocuklar için de deney farklı bir şekilde devam ederek test edilmektedir.

Kısaca özet geçtiğim araştırma videosu
Daha detaylı bilgi almak isteyenler
Kaynak 2



Hotline Miami ile Müziğe Doymak

En sevdiğim oyunlardan birisidir Hotline Miami serisi(gerçi daha 2 oyun).Onu kendisi yapan ögelerden birisi de kesinlikle müzikleri.
Bu oyunun sountrack ini açın uzun yolculuklarda dinleyin,kesinlikle pişman olmayacaksınız.Fakat araç kullanırken de gaza gelmeyin.Zira oyun içinde yeterince klavye hırpalatan bu soundtrack,direksiyon başında başınızı döndürebilir.Uzun lafın kısası dinleyin dinletin hacı dehşet ya(valla bak)

Oyun için şunları söyleyebilirimki.En başta size görüntü olarak basit gelen bu oyun, oynamaya başladıktan sonra size gerçek yüzünü,zevkini,bağlılığını,bazen zorluğunu gösterecek ve sizi kendine çekecektir.

İpucu:sadistçe stres atmak ;)

Oyun steamden alınabilir.Bence sırf müzikleri için bile alınabilir.Saygılar.




24 Şubat 2016 Çarşamba

Rock Tarihinin En iyi 5 Solosu

Herkesin kendine göre sıralaması vardır bu konuda.Ben de kendi sıralamamı yaptım.Fakat sıralama önem sırasına koyamadım.Çünkü hepsi birbirinden güzel birbirinden değerli.Sıralama olmadan benim için en iyi 5!
Zakk Wylde-Farewell Balled
Youtube özelliği olan döngüyü açıp aralıksız dinlediğim sololardan biri.;Eserin tamamı zaten mükemmel.Fakat Zakk ın solosu bambaşka gerçekten.

Lynyrd Skynyrd-Free Bird
Uzun ama sıkmıyor.Önce gürültü sanıyorsunuz.Bir bakmışsınız sizi içine almış götürmüş.Keşke bitmesin dedirtiyor her dinlenildiğinde insana.

Led Zeppelin-Stairway to Heaven
Yazmasaydım kendime küfür ederdim heralde.Jimmy Page in efsanevi yorumu.

Pink Floyd-Comfortably Numb

Seni tüm sıralamalardan tenzih ediyorum.Benim için açık ara en iyi,en hisli,en tatlı solo budur!Bu solo hakkında ayrıca bir yazı yazacağım için şimdilik kısa tutuyorum.

Jimi Hendrix-All Along the Watchtower

İki kelime:"Jimi candır"

Vücut Bulan Roman:The Wreck Of Titan

Titanik belki de dünyanın gelmiş geçmiş en önemli ve en ünlü gemisi.Şimdi burada Titaniği anlatacak değilim size.Zaten hepimiz biliyoruz.

Bugün vücut bulan bir romandan bahsedeceğiz.Bu romanı yazan kişi Titanik batmadan 14 yıl önce Titan isimli "batması imkansız" bir geminin yine Titanik gibi nisan ayında yaptığı bir yolculuk sırasında buz dağına çarpıp batmasını anlatan bir romandır.

Romanın benzerliği bunlarla kalmayıp,yeterli filika bulunmaması,yolcu sayısı,hız gibi konularda da neredeyse bire bir benzerlik göstermektedir.Kitap bir çok yerde satışta ve ulaşılması da kolay.Meraklıları kaçırmamalı.(Gerçi gidin titanik i izleyin hacu aynı nasılsa xd)
Hepsiburada

Gittigidiyor